Priemonė sustabdyta Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams

Priemonė „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“ yra sustabdyta.

Kodėl naudinga?

Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams – tai paskolos be užstato, kurios padeda labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms bei verlininkams (SVV subjektams), susidūrusiais su sunkumais dėl COVID-19 protrūkio gauti finansavimą paskolų forma, kad labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės bei verslininkai galėtų susimokėti už būtinąsias išlaidas.

Paskolos, skiriamos minimaliems paskolos gavėjo mėnesiniams mokėjimams padengti: darbuotojų darbo užmokesčiui, nekilnojamo turto nuomai, komunalinėms išlaidoms, paskolos administravimo mokesčiams ir kitoms būtinosioms paskolos gavėjo išlaidoms.

Kas gali kreiptis?

Kreiptis gali tie verslai, kurie:

  • dėl COVID-19 protrūkio patyrė sunkumų, t. y. jų apyvarta sumažėjo daugiau kaip 30 proc.*;
  • yra išlaikę bent 50 proc. darbuotojų, palyginti su paskolos gavėjo darbuotojų skaičiumi, buvusiu 2020 m. kovo 1 dieną;
  • paraiškos pateikimo metu yra pateikę VĮ Registrų centrui 2019 m. finansinių ataskaitų rinkinį (išskyrus kai paskolos gavėjas yra verslininkas).

*Verslo subjektų, kurie yra įsteigti nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. kovo 1 d., apyvartos sumažėjimo kriterijus nėra vertinamas.

  • Priemonės įgyvendinimo sąlygų aprašas.
  • Aprašo 3 priedo „Sutartis dėl skatinamosios finansinės priemonės „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“ įgyvendinimo“ priedai:
    • 1 priedas. Skatinamosios finansinės priemonės „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“ finansų tarpininko prašymas išmokėti lėšas.
    • 2 priedas. Ataskaita apie paskolų teikimą pagal INVEGOS fondo skatinamąją finansinę priemonę „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“.
    • 3 priedas. Deklaracija apie suteiktas paskolas ir lizingo sandorius pagal priemones, įgyvendinamas pagal 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikatą dėl laikinosios valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistemos.
    • 4 priedas. Ataskaita apie Finansų tarpininko tinkamumo reikalavimų laikymąsi.
    • 5 priedas. Metodiniai nurodymai.
    • 6 priedas. Sutartis dėl reikalavimų perleidimo.

Priemone „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“ pasinaudojusių galutinių naudos gavėjų sąrašas.

Informacija apie kiekvieno Finansų tarpininko prašymo vertinimo statusą ir Sutarties su Finansų tarpininku pasirašymą:

Finansų tarpininko pavadinimas

Gauta paraiška

Prašymo dalyvauti priemonės įgyvendinimo statusas

Pasirašyta sutartis

UAB „Finansų bitė verslui“ 2020-04-14 Įvertintas 2020-04-16
AB Šiaulių bankas 2020-04-15 Įvertintas 2020-04-22
„Swedbank“, AB 2020-04-17 Įvertintas 2020-05-06
UAB „Noviti“ 2020-04-17 Įvertintas 2020-04-27
AB SEB bankas 2020-04-23 Įvertintas 2020-05-15
Lietuvos centrinė kredito unija 2020-04-23 Įvertintas 2020-05-06
Luminor Bank AS 2020-04-28 Įvertintas 2020-05-28
UAB „BnP Finance“ 2020-04-29 Įvertintas 2020-05-12
UAB „Profitus“ 2020-05-06 Įvertintas  
UAB „Blender Lithuania“ 2020-05-08 Įvertintas  
UAB „SME finance“ 2020-05-14 Įvertintas 2020-05-27
UAB „Bendras finansavimas“ 2020-06-30 Vrtinama  

 

Priemonei skirtos lėšų sumos paskirstymas Finansų tarpininkams (eurais) 2020-07-01 datai:

Priemonei skirta lėšų suma 200 000 000 Eur
Finansų tarpininkams nepaskirstyta lėšų suma 0 Eur

Kiek?

Priemonei įgyvendinti skirta iki 200 mln. eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

Maksimalus paskolos dydis – 1000 000 eurų. Vienam paskolos gavėjui iš priemonės lėšų gali būti suteikiama viena paskola.

Paskolos suma apskaičiuojama pagal Paskolos gavėjo jau patirtas arba planuojamas patirti išlaidas darbuotojų darbo užmokesčiui (išskyrus tą darbo užmokesčio dalį, kurią Paskolos gavėjui iki Paskolos ar jos dalies išmokėjimo kompensavo valstybė pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymą mokėdama subsidijas už prastovą), transporto ir kitų paslaugų pirkimui, nekilnojamo turto nuomai (išskyrus tas išlaidas, kurias Paskolos gavėjui kompensuoja valstybė pagal priemonę „Dalinis nuomos mokesčio kompensavimas labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusioms įmonėms“), turto išlaikymo išlaidoms, komunalinių paslaugų išlaidoms, Paskolos administravimo mokesčiams ir visoms kitoms Paskolos gavėjo būtinosioms administracinėms išlaidoms, kurios bus patirtos siekiant išlaikyti darbo vietas ir tęsti įmonės veiklą ir tai nėra susikaupusios senos skolos.

Finansuojamos tik išlaidos, kurios bus patiriamos pinigais, nefinansuojant amortizacinių atskaitymų, atidėjinių, šalių susitarimais atidėtų mokėjimų ar kitų nepiniginių išlaidų. Jeigu prašoma Paskolos suma yra iki 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų (imtinai), jos dydis nustatomas pagal SVV subjekto pateiktą deklaraciją (paaiškinimą) apie jo patirtas arba planuojamas patirti išlaidas laikotarpiu nuo 2020-03-16 iki 2020-07-31. Jeigu prašoma Paskolos suma didesnė nei 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų, jos dydis nustatomas pagal laikotarpiu nuo 2020-03-16 iki 2020-07-31 patirtas arba planuojamas patirti išlaidas pagrindžiančius dokumentus (sąskaitas, sutartis ir (ar) kitus apskaitos dokumentus).

Paskolos suma apskaičiuojama vadovaujantis Metodiniais nurodymais (Sutarties 5 priedas).

Kokios finansavimo sąlygos?

Paskola gali būti panaudota būtiniausioms paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti.

Paskola negali būti panaudota:

  • išsimokėti dividendus, mažinti kapitalą išmokant lėšas dalyviams, supirkti savas akcijas ar atlikti kitokius mokėjimus iš kapitalo įmonių dalyviams, taip pat negali būti skirtas grąžinti arba suteikti paskolas įmonės dalyviams;
  • perfinansavimui, t. y. įmonės turimų įsipareigojimų finansų įstaigoms išankstiniam grąžinimui ar refinansavimui, taip pat įsipareigojimams kitiems asmenims pagal paskolos arba kreditavimo sutartis grąžinti anksčiau nei pagal nustatytą grafiką;
  • gyvenamiesiems butams (apartamentams) įsigyti ir (ar) investicijoms į gyvenamųjų butų (apartamentų) būklės pagerinimą.

Kaip veikia?

Dėl paskolų reikia kreiptis į finansų įstaigą, pasirašiusią su „Invega“ bendradarbiavimo sutartį.

Kvietimas stabdomas pasibaigus paraiškų teikimo terminui arba paskirsčius priemonei skirtą sumą.

Finansų tarpininkai paskolų sutartis su paskolų gavėjais gali pasirašyti ir paskolas išmokėti iki 2020 m. liepos 31 d. Finansuojamos visos patirtos arba planuojamos patirti išlaidos laikotarpiu nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. rugsėjo 30 d.

Visi paskolos gavėjo finansų tarpininkui mokami paskolos administravimo mokesčiai negali būti didesni nei:

  • 2 procentai nuo paskolos sumos, bet bendra paskolos administravimo mokesčių suma, kurią iš viso paskolos gavėjas turi sumokėti už paskolą negali būti mažesnė kaip 130 Eur ir didesnė kaip 1 300 Eur, kai paskolos dydis yra iki 130 000 Eur (imtinai);
  • 1 procentas nuo paskolos sumos, kai paskolos dydis yra daugiau kaip 130 000 Eur iki didžiausios paskolos sumos vienam paskolos gavėjui.

Dažniausiai užduodami klausimai

1. Kas yra sunkumų patirianti įmonė?

Įmonė laikoma patiriančia sunkumų, jeigu yra bent vienas iš šių kriterijų:

  1. įmonė yra ribotos turtinės atsakomybės bendrovė (AB, UAB, ŽŪB ir pan.), kurios daugiau nei pusė pasirašytojo akcinio kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Taip yra tuomet, kai sukauptus nuostolius atėmus iš nuosavybės sumos gaunama suma, mažesnė kaip pusė pasirašytojo akcinio kapitalo. Šis reikalavimas nėra taikomas MVĮ, veikiančioms trumpiau kaip trejus metus.
  2. įmonė yra neribotos atsakomybės juridinis asmuo (individuali įmonė, ūkinė bendrija ir pan.), kurioje daugiau nei pusė jos kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Šis reikalavimas nėra taikomas MVĮ, veikiančioms trumpiau kaip trejus metus.
  3. jeigu įmonei taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra arba ji atitinka nacionalinės teisės kriterijus, kada jos kreditorių prašymu jai gali būti inicijuota ir pradėta kolektyvinė nemokumo procedūra;
  4. jeigu įmonė gavo sanavimo pagalbą (t. y. skubią ir laikiną valstybės pagalbą, kurios pirminis tikslas yra išlaikyti sunkumų patiriančią įmonę gyvybingą trumpą laikotarpį, reikalingą restruktūrizavimo arba likvidavimo planui parengti) ir dar negrąžino skolos ar baigėsi jos garantijos galiojimas, arba gavo restruktūrizavimo pagalbą (ilgesnio laikotarpio pagalbą, kuri turi atkurti ilgalaikį gavėjo gyvybingumą pagal vykdomą, nuoseklų ir visapusišką restruktūrizavimo planą) ir vis dar laikosi restruktūrizavimo plano;
  5. įmonė, kuri nėra MVĮ, per paskutinius dvejus metus atitinka šiuos kriterijus: 1) įmonės balansinis skolos ir nuosavo kapitalo santykis viršija 7,5 ir 2) įmonės EBITDA (pajamų suma, neatskaičius palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo, ir amortizacijos) ir palūkanų padengimo santykis yra mažesnis negu 1,0.

Verslas gali kreiptis dėl finansinių priemonių COVID-19 krizės metu, jeigu 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvo sunkumų patiriantis, kaip tai apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte.

Pasinaudoję skaičiuokle galite pasitikrinti, ar pareiškėjas/ekonominis vienetas pagal paraiškos pateikimo metu pateiktus finansinės analizės duomenis patiria sunkumų.

Skaičiuoklė labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms (MVĮ).

Eiti į skaičiuoklę

Skaičiuoklė didelėms įmonėms (DĮ).

Eiti į skaičiuoklę