Skelbiama atranka į UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) Audito ir rizikos valdymo komiteto nario (-ės) pareigas

Skelbiama atranka į UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) Audito ir rizikos valdymo...

INVEGA – tai nacionalinė verslo plėtros organizacija, matanti perspektyvą ir atsakingai plečianti finansavimo rinką, investuojanti į pridėtinę vertę valstybei duodančius verslo, inovacijų, būsto bei viešosios infrastuktūros projektus ir tokiems projektams kurianti bei koordinuojanti plačiausią finansinių priemonių paketą. INVEGA efektyviai įdarbina valstybės pinigus: vykdo skatinamojo finansavimo veiklą, įgyvendina ir administruoja finansines bei kitokio pobūdžio verslo finansavimo priemones, besiorientuodama į visos šalies gerovę kuriančius investicinius projektus.

INVEGA yra vienintelė valstybės garantijų institucija, vienintelė finansų įstaiga, turinti nacionalinės plėtros įstaigos statusą, suteikiantį teisę įgyvendinti skatinamąsias finansines priemones. INVEGA šiuo metu valdo ir ateityje valdys kelias dukterines įmones ir veikia bei toliau veiks kaip įmonių grupė. Finansų ministerija yra paskirta įgyvendinti valstybės kaip vienintelio INVEGOS akcininko, teises ir pareigas.

Daugiau informacijos apie INVEGĄ:

INVEGOS Audito ir rizikos valdymo komitetas (toliau – Komitetas) yra Stebėtojų tarybai pavaldus Komitetas, sudaromas iš 4 (keturių) narių, kurių daugiau kaip pusė turi būti nepriklausomi nariai. Komitetas sudaromas ne ilgesniam kaip 4 (ketverių) metų laikotarpiui iki Stebėtojų tarybos kadencijos pabaigos.

Kadencijos pradžia – nuo paskyrimo datos, pabaiga – 2027 metų balandžio 7 d.

Komitetas vykdo Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo 69 straipsnyje nurodytas pareigas ir atlieka Stebėtojų tarybos patvirtintuose Komiteto nuostatuose nustatytas funkcijas.

Komitetas veikia kaip INVEGOS įmonių grupės Komitetas vidaus kontrolės ir rizikos valdymo srityje. Sprendimus pagal Komiteto siūlymus priima Stebėtojų taryba.

Komiteto pirmininką renka Komiteto nariai iš nepriklausomų narių.

Su Komiteto nariais sudaromos sutartys dėl veiklos Komitete.

Privalomieji reikalavimai kandidatui (-ei):

  • atitiktis nepriklausomumo kriterijams, kaip tai reglamentuota Reikalavimų audito komitetams, audito komitetus sudarančių įmonės organų ir audito komitetų sudėties aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gegužės 24 d. nutarimu Nr. 383 su vėlesniais pakeitimais, 4.5 papunktyje;
  • auštasis universitetinis išsilavinimas su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintas išsilavinimas;
  • bent 5 metų profesinė patirtis audito ir (arba) įmonių finansų ir (arba) rizikos valdymo srityje;
  • įmonių vidaus kontrolės ir rizikos valdymo sistemų išmanymas ir praktinio jų taikymo patirtis;
  • geras Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių audito veiklą ir tarptautinius profesinio audito standartus, išmanymas ir (arba) geras Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių rizikos veiklą ir tarptautinius profesinės rizikos valdymo praktikos standartus, išmanymas;
  • finansinių paslaugų sektoriaus veiklos principų ir (arba) finansų įstaigoms būdingos rizikos valdymo praktikos išmanymas;
  • puikūs vadovavimo, darbo komandoje ir bendradarbiavimo su suinteresuotosiomis šalimis įgūdžiai;
  • gebėjimas susieti įmonės strategiją su audito ir rizikos veikla bei kontrole;
  • patirtis kuriant arba valdant metodikas, politikas ir procedūras;
  • galimybė skirti pakankamai laiko Komitetui ir įmonės veiklos specifikai (9-12 posėdžių per metus).

Pagrindinės atsakomybės:

Tikimės, kad kandidatas (-ė) yra patyręs profesionalas audito arba rizikos valdymo srityje. Idealiu atveju kandidatas (-ė) yra patyręs profesionalas ir audito, ir rizikos valdymo srityse bei galės atliepti maksimalų atsakomybių poreikį INVEGOS, kaip nacionalinės plėtros įstaigos (toliau – NPĮ), veiklos priežiūroje.

Audito srities atsakomybės Rizikos valdymo srities atsakomybės

Prižiūrėti finansinę atskaitomybę: Užtikrinti, kad NPĮ finansinės ataskaitos būtų tikslios, išsamios ir atitiktų apskaitos standartus bei taisykles.

Vidaus kontrolės vertinimas: Peržiūrėti NPĮ vidaus kontrolės sistemų, įskaitant finansų, veiklos, atitikties ir informacinių technologijų kontrolę, jų veiksmingumą ir vientisumą.

Audito proceso priežiūra: NPĮ vidaus ir išorės audito procesų priežiūra, įskaitant išorės auditorių atranką ir veiklos vertinimą.

Atitikties stebėsena: Stebėti, kaip NPĮ laikosi teisinių ir reguliavimo reikalavimų, įskaitant visus klausimus, susijusius su mokesčiais, finansine atskaitomybe ir informacijos atskleidimu.

Rizikos valdymas: Peržiūrėti įmonės politiką, susijusią su rizikos vertinimu ir valdymu, užtikrinant, kad būtų nustatyta ir valdoma reikšminga finansinė rizika.

Audito išvadų peržiūra: Įvertinti visus vidaus ar išorės auditorių nustatytus audito rezultatus, neatitikimus ar klausimus ir užtikrinti, kad būtų imtasi tinkamų taisomųjų veiksmų.

Pranešėjų apie pažeidimus priežiūra: Pasiūlyti tvarką, pagal kurią būtų priimami, saugomi ir nagrinėjami NPĮ gauti skundai dėl apskaitos, vidaus apskaitos kontrolės ar audito klausimų, įskaitant konfidencialius anoniminius darbuotojų pranešimus.

Interesų konfliktų prevencija: Peržiūrėti ir stebėti galimus interesų konfliktus ir siūlyti gaires, kad būtų užtikrintas finansinės atskaitomybės ir audito nepriklausomumas ir objektyvumas.

Bendravimas su suinteresuotosiomis šalimis: Proaktyviai bendrauti audito ir finansinės atskaitomybės klausimais su stebėtojų tarybos, valdybos nariais, vyresniąja vadovybe, vidaus bei išorės auditoriais.

Nuolatinis mokymasis: Nuolat informuoti įmonę apie reguliavimo standartų pokyčius, gerąją praktiką ir technologijų pažangą, kuri gali turėti įtakos audito funkcijai ir finansinei atskaitomybei.

Objektyvi priežiūra: Užtikrinti nepriklausomą ir objektyvią NPĮ rizikos valdymo politikos ir procedūrų priežiūrą, siekiant užtikrinti, kad jos atitiktų NPĮ strategiją ir norimą prisiimti riziką.

Rizikos vertinimas: Įvertinti NPĮ veiklos sistemų veiksmingumą nustatant, vertinant, stebint ir kontroliuojant rizikos veiksnius ir prireikus rekomenduoti patobulinimus.

Politikos kūrimas: Prisidėti prie NPĮ rizikos valdymo politikos ir sąrangos kūrimo bei periodinės peržiūros, užtikrinant, kad jos būtų išsamios ir aktualios.

Atitiktis reikalavimams: Užtikrinti, kad NPĮ laikytųsi visų atitinkamų įstatymų, reglamentų ir standartų, susijusių su rizikos valdymu.

Rizikos ataskaitų vertinimas: Prižiūrėti ir vertinti Komitetui teikiamas rizikos ataskaitas, užtikrinti, kad jos būtų aiškios, tikslios ir kad jose būtų pateikta tinkama informacija veiksmingiems sprendimams priimti.

Rizikos valdymo audito koordinavimas: Koordinuoti darbus su vidaus ir išorės audito profesionalais, siekiant užtikrinti, kad rizika būtų tinkamai nustatyta, registruota ir sumažinta.

Testavimas nepalankiausiomis sąlygomis: Dalyvauti testavime nepalankiausiomis sąlygomis ir scenarijų analizėje arba prižiūrėti jų vykdymą, kad įvertinta galima rizika įvairiomis sąlygomis ir užtikrintas pasirengimas mažai tikėtiniems, bet paveikiems įvykiams.

Strateginės gairės: Siūlyti strategines gaires dėl rizikos apetito bei tolerancijos ir konsultuoti dėl svarbių rizikos sprendimų, pvz., kai imamasi naujų iniciatyvų ar kuriama nauja priemonė.

Krizių valdymas: Būti pasirengus patarti ir vadovauti NPĮ krizės atveju, užtikrinant, kad rizikos mažinimo strategijos būtų veiksmingai įgyvendinamos ir kad įmonė tinkamai reaguotų.

Mokymas ir švietimas: Skatinti rizikos valdymo švietimą ir mokymą NPĮ, užtikrinant, kad visi darbuotojai suprastų rizikos kultūrą ir savo atsakomybę.


Privalumai:

  • auditoriaus kvalifikacija (IIA, LR VAA, LR LAR);
  • CIA, CGAP, CCSA, CFSA, QIAL CRMA arba kitas tarptautinis sertifikatas audito, finansų, rizikos valdymo srityse;
  • darbo audito ir (arba) rizikos komitetuose patirtis;
  • darbo patirtis listinguojamose bendrovėse.

Atlygis

Komiteto nario mėnesinio atlygio dydis – 1375 EUR, neatskaičius mokesčių;
Komiteto pirmininko mėnesinio atlygio dydis – 2750 EUR, neatskaičius mokesčių.

Dokumentai, kuriuos privalo pateikti kandidatas(-ė):

  1. Kandidato paraiška dalyvauti atrankoje ir sąžiningumo deklaracija (atsisiųsti formą)
  2. Gyvenimo aprašymas (CV) (laisva forma);
  3. Motyvacinis laiškas;

Terminai

  • Dokumentų pateikimo terminas – iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai.

Kontaktai

  • Dokumentus prašome siųsti el. paštu: cv@invega.lt, laiško temoje nurodant „Atranka į Audito ir rizikos valdymo komiteto nario (-ės) pareigas“.
  • INVEGOS Teisės departamento direktorius Remigijus Znutas, el. p. remigijus.znutas@invega.lt

Visų kandidatuojančių asmenų konfidencialumas bus užtikrintas.

Privatumo pranešimas

Asmens duomenys, teikiami atrankos vykdymo tikslais, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenys saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

 

Kandidatuoti