Postpandeminiai startuoliai: alus augintiniui ir kova dėl pigesnių siuntų

Postpandeminiai startuoliai: alus augintiniui ir kova dėl pigesnių siuntų

Pandemijos metai vieniems verslams reiškė jų veiklos pabaigą, kitiems – naujas galimybes. Rinkos išgyveno stiprius pasikeitimus, padiktavusius naujus vartotojų įpročius, pirkimo tradicijas. Startuolių kūrėjams ši transformacija buvo į naudą – kelios visai neseniai gimusios  verslo idėjos realizuotos kone per metus ir įgauna augimo pagreitį.

Teisės studijas baigusi Dobilė Minkutė samdomą darbą garsioje lietuviškoje technologijų kompanijoje dirbo neilgai. Augintiniams neabejinga lietuvė sudalyvavo startuoliams skirtame TechHub akseleratoriuje su šunų susitikimams skirtu mobiliuoju sprendimu, tačiau čia suprato, kad tokia programėlė nepasiteisins. Su sese ryžosi augintinių mylėtojams pasiūlyti išskirtinių skanėstų, kokiais mėgaujasi žmonės ir įkūrė jų e. parduotuvę „Doohoo“. Jos asortimente – augintiniams skirti ledai, alus, šokoladas, jogurtas, glotnučiai, fri bulvytės ir kiti „žmogiškieji“ produktai.

Pasiūlė išskirtinį sprendimą augintinių mylėtojams

Millenials‘ų karta yra daugiausiai augintinių turinti karta, kuri juos myli taip, kaip savo artimuosius, draugus. Tai reiškia, kad nori kartu su jais minėti šventes, rengti jų gimtadienius ir kurti kitas tradicijas, keliančias teigiamas emocijas, lepinti juos. Žmonės jau senokai vaikšto į kavines su savo augintiniais, tad mūsų klientai yra ne tik pavieniai žmonės, bet vis daugiau partnerysčių atsiranda B2B srityje. Viešbučiai, restoranai perka mūsų produkciją, jau yra vietų, kur siūlomas atskiras meniu augintiniui“, - pasakoja D. Minkutė, neseniai sudariusi sutartis su Alyno tinklu, restoranu „Floros simfonija“ Palangoje. Druskininkuose, Vilniuje, Palangoje jau yra viešbučių, savo klientų augintiniams siūlančių pasitikimo skanėstų atvykus.

Jei pas mus alaus šunims ieško 15 žmonių per mėnesį, Olandijoje – apie 2000“, - skirtumus vardino jauna verslininkė, pasidžiaugusi, kad nepaisant to jų įmonė auga.

Pasak kūrėjos, tai taps norma, nes mažoje ir konkurencingoje rinkoje verslai turi atliepti klientų lūkesčius, nenori jų prarasti.  „Doohoo“ asortimente kol kas dominuoja įsivežama produkcija, tačiau komanda svajoja gaminti produktus ir su savo prekės ženklu.

„Alų šunims įsivežame iš Belgijos, šokoladą – iš Vokietijos. Nemažai produktų yra skirti ne tik parodyti dėmesį augintiniui, bet ir atlieka funkciją. Pavyzdžiui, gerina kailio kokybę, stiprina imunitetą, nuramina. Ieškome, kas geriausiai atlieptų mūsų rinką, kokių produktų jai reikia. Žinoma, ji maža, dar reikia smarkiai dirbti su žmonių švietimu. Tokios prekės labai populiarios JAV, Australijoje, Jungtinėje Karalystėje, bet Baltijos šalyse dar nėra pasiūlos. Pavyzdžiui, jei pas mus alaus šunims ieško 15 žmonių per mėnesį, Olandijoje – apie 2000“, - skirtumus vardino jauna verslininkė, pasidžiaugusi, kad nepaisant to jų įmonė auga.

Sudalyvavę akceleravimo programoje, kuri vykdoma FIRSTPICK, vienų iš „Investicijų ir verslo garantijos (INVEGA) rizikos kapitalo priemonės Akceleratorius 2 valdytojų, iniciatyva, D.Minkutė su 2 komandos nariais gavo po 5000 eurų savo idėjai vystyti. Vėliau sulaukusi 50 tūkst. eurų investicijos, startuolio kūrėja nutarė palikti tiesioginį darbą ir pilnai atsiduoti įmonės vystymui.

E.parduotuvės įkūrėjos sesės D.ir A.Minkutės

„Grįžau gyventi į Kauną pas tėvus, jie kai kada padeda pakuoti siuntinius. Reklamai ir kitoms specifinėms sritims kartais pasitelkiame laisvai samdomų specialistų pagalbą. Investuotojams turėjome perleisti dalį įmonės akcijų, tačiau be jų pinigų mes judėtume žymiai lėčiau. Pakeitėme įmonės statusą iš mažosios bendrijos (MB) į uždarą akcinę bendrovę (UAB), kol kas esame išleidę mažiau nei pusę mums skirtų investicijų“, - pasakojo D.Minkutė, pridurdama, kad nuosavai gamybos linijai išvystyti pinigų prireiktų daugiau, bet jie tam ruošiasi ir jau dairosi partnerių.

Mažiems verslams siūlo siuntimo paslaugas pigiau

E.prekyba – viena labiausiai per pandemiją augusių verslo sričių, internetu perkančių skaičius sparčiai didėja ir toliau. Prognozuojama, jog siuntų pristatymo paslaugų (last mile) rinka iki 2030 m. pasieks 200 mlrd. JAV dolerių. Siuntų gabenimas tampa itin konkurencinga sritimi, verta investuotojų dėmesio, tačiau šios paslaugos kaštai yra iššūkis smulkiajam verslui visame pasaulyje: vienos prekės siuntimo kaina į kitą šalį gali būti kone 3 kartus didesnė nei didžiųjų e. parduotuvių. Tad perkant kokybiškus marškinėlius iš mažos įmonės gali tekti pakloti 3 kartus didesnę sumą nei perkant panašią prekę iš didelės, labai žinomos e. parduotuvės vien tik dėl didesnės siuntimo kainos. Latvių startuolis Swotzy sugalvojo sprendimą, kaip efektyviau konkuruoti su didžiosiomis kompanijomis ir padėti mažiesiems išlikti rinkoje.

Prognozuojama, jog siuntų pristatymo paslaugų pajamos iki 2030 m. pasieks 200 mlrd. JAV dolerių.

„Realiai šiuo metu nėra kurjerių kompanijų, kurios visą tarptautinio siuntimo paslaugą atliktų nuo... iki. Tai reiškia milžiniškus laiko ir finansinius kaštus, ir čia mažesnieji verslai pralošia didžiosioms įmonėms. Vienai siuntai iš Europos į Afriką pristatyti gali prireikti 3-jų ar daugiau skirtingų kompanijų. Mažoms e.parduotuvėms tai yra sunkiai pakeliami kaštai, jie neturi daug užsakymų. Swotzy siekia suburti siuntų kompanijas skirtingose šalyse ir susiderėti geresnes kurjerių pristatymo sąlygas apjungdami jų tinklą ir optimizuodami kaštus. Norėdama išsiųsti prekę e.parduotuvė matytų visus siuntų paslaugos pasiūlymus ir pasirinktų jai priimtiniausią variantą“, - sako Lauris Rutkis, Swotzy vadovas.

E. parduotuvėms neprireiks nė sutarčių. Jų sukurtoje platformoje pakaks prisiregistruoti ir suvesti savo duomenis, tuomet bus matomos visos siuntų kompanijos su konkrečiais savo kainų pasiūlymais. Pagal INVEGOS priemonę Akceleratorius 2, skirtą finansuoti inovatyvius verslus, taip pat dar jų idėjos stadijoje, šis startuolis iš Latvijos sulaukė 90 tūkst. Eur investicijos. Ši ir kita panaši finansinės pagalba teikiama iš Inovacijų skatinimo fondo.

„Vasarą pradėsime plačiau teikti paslaugas Baltijos šalyse, o rugpjūtį kompanija planuoja įžengti į Ispanijos rinką. Norėtume nusigriebti rinkos dalį Afrikos žemyne, nes ten auga e.prekybos populiarumas. Mūsų kompanijos strategija - plėstis sparčiai daugelyje šalių, ypač tose, kur dar nėra tiek daug siuntų paslaugos pasirinkimų“, - teigė L.Rutkis.